CReDO Strategy 2011-2013[EN]
Strategia CReDO 2011-2013[RO]
Strategia CReDO 2011-2013[RU]
Strategia CReDO 2011-2013
Acesta este al 5-lea ciclu strategic desfăşurat în baza Planului Stategic.
Strategiile si
rapoartele anuale anterioare pot fi gasite pe siteul CReDO.
Strategia Organizationala:
Implementarea obiectivelor strategice se va efectua prin calitatea produselor. Produsele sînt rezultate institutionale, bazate pe tehnologii si avantaje comparative create de CReDO.
Produsul 1: Monitorizare, cercetare si advocacy a drepturilor si libertatilor civile si politice distincte
Subiecte specifice (revizuirea progreselor intr-un anumit domeniu , documente de politicispecializate, observatii legale, actiuni de lobby):
‐ liberatea de intrunire si de asociere
‐ tortura si tratamentul inuman
‐ minoritati nationale si nondiscriminare
‐ libertatea de religie
Produsul 2: Monitorizare, cercetare si advocacy privind politicile sociale si de bunastare
Subiecte specifice ( revizuirea progreselor intr-un anumit domeniu, documente de politici specializate, observatii legale, actiuni de lobby)
‐ Politici sociale si de bunastare eficiente, inclusiv pentru grupurile vulnerabile
‐ Politici de sanatate eficiente, inclusiv pentru grupurile vulnerabile
‐ Politici educationale eficiente, inclusiv pentru grupurile vulnerabile
Produsul 3: Monitorizare, cercetare si advocacy privind calitatea guvernarii, transparenta
si eficienta institutiilor statului
Subiecte specifice ( revizuirea progreselor intr-un anumit domeniu, documente de politici
specializate, observatii legale, actiuni de lobby)
‐ Transparenta si rationalitatea luarii deciziilor
‐ Eficienta organizatiei si functiile acesteia
‐ Allocarea resurselor bugetare pentru politici si eficienta acestora
‐ Responsabilitatea si performanata guvernarii
‐ Reforma politieneasca si a organelor de drept
Produsul 4: Lobby si advocacy pe linga EU Human Rights Dialogue, OSCE/ODIHR, CoE, UN
Institutiile care vor receptiona rapoarte alternative si prezentari (observatii periodice,
interactiune cu diversi actori, plingeri individuale, actiuni de lobby)
‐ UN: UPR, HRC, CERD, CAT,
‐ CoE: Comitetul Ministrilor, PACE, FCNM, ECRI,
‐ OSCE/ODIHR: HDM Annual
‐ EU: Human Rights Dialogue, Parlamentul European, Comisia Europeana,
‐ Diplomati,ambassadori in misiune si discutii neformale din UE si SUA
Produsul 5: Dezvoltarea si consolidarea capacitatilor pentru elaborarea politicilor eficace
Training bazat pe abilitati de formare profesionala (programe modularizate)
‐ Leadership public si civic
‐ Analiza politicilor publice, design si impelementare
‐ Management public
Produsul 6: Intretinerea subiectelor de drepturile omului si democratie pe agenda publica si media
Actiune prin:
‐ Participare activa la talk-show-uri cu raiting inalt, dezbateri publice si media
(Publika.md, JurnalTV.md, M1, Info-PrimNeo, etc),
‐ Interactiunea cu mass media asupra diverselor probleme si subiecte
‐ Actualizarea prezentei in mass media electronica
‐ Organizarea prezentarii rezumatului documentului de politici publice